KARABÜK’TE RUH SAĞLIĞI HİZMETLERİNDE YENİ DÖNEM: EKT UYGULAMASI BAŞLADI
Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesi, modern psikiyatri uygulamaları kapsamında tıbbi altyapısını güçlendirmeye devam ediyor. Hastanemiz bünyesindeki 5000 Evler Ek Hizmet Binasında hizmet veren 24 yataklı Psikiyatri Kliniği’nde, “Elektrokonvülsif Terapi” (EKT) uygulamasına başlandı.
Karabük’te ilk kez uygulanmaya başlayan bu tedavi yöntemi, sadece ilimizdeki hastalara değil, Batı Karadeniz bölgesindeki psikiyatrik tanı alan hastalara da önemli bir sağlık hizmeti alternatifi sunacak. İlaç ve psikoterapiye dirençli vakalarda hayati bir rol oynayan EKT; şiddetli depresyon, şizofreni, katatoni ve bipolar bozukluk gibi rahatsızlıkların tedavisinde en güvenli ve etkili yöntemlerden biri olarak kabul edilmektedir.
Multidisipliner ve Güvenli Uygulama
EKT süreci; Psikiyatri uzmanlarının yanı sıra Anestezi ve Kardiyoloji uzmanlarının katılımıyla multidisipliner bir yaklaşımla yürütülmektedir. Genel anestezi ve kas gevşetici ilaçlar eşliğinde, yüksek tıbbi standartlarda gerçekleştirilen uygulama kapsamında; son 4 ay içerisinde 5 hastaya toplam 25 seans başarılı bir şekilde uygulandı. Tedavisi tamamlanan hastalar sağlığına kavuşarak taburcu edilirken, idame tedavisi gereken hastaların süreçleri titizlikle takip edilmektedir.
Başhekim Doğan’dan Teşekkür
Uygulamanın hayata geçirilmesinde emeği geçen tüm ekibe teşekkür eden Başhekim Doç. Dr. Erkan DOĞAN, şu açıklamalarda bulundu:
”Psikiyatri ve Anestezi kliniklarimizce koordineli şekilde yürütülen bu ileri tedavi yöntemi, hastanemizin teknolojik gücünü ve uzman kadrosunun başarısını bir kez daha kanıtlamıştır. İlimizde sağlık hizmet kalitesinin artırılması için bizlerden desteğini esirgemeyen Sağlık Bakanımız Prof. Dr. Kemal MEMİŞOĞLU olmak üzere; Karabük Valimiz Sayın Oktay ÇAĞATAY’a, Milletvekillerimiz Sayın Cem ŞAHİN, Sayın D. Ali KESKİNKILIÇ’a ve İl Sağlık Müdürümüz Op. Dr. İsmail KARA’ya şükranlarımı sunuyorum.” dedi.


Vali Oktay Çağatay’ın Karabük’ün İl Oluşunun 31. Yıl Dönümü Mesajı
Vali Oktay Çağatay’ın Karabük’ün İl Oluşunun 31. Yıl Dönümü Mesajı
Ferhat Salt “Türkiye Yüzyılı’nda Şehrimizi Büyütmeye Devam Edeceğiz
İsmail Özer’den Karabük’ün İl Oluşunun 31. Yıl Dönümü Mesajı
Başkan Köse Manisa’da Çevreci Belediyeler Birliği Toplantısına Katıldı
Karabük İl Özel İdaresine Kazandırılan 13 Yeni Araç ve İş Makinesi Hizmete Alındı
Ferhat Salt: “Mahalle Başkanlarımız Gönül Bağımızın En Güçlü Halkasıdır”
MUSTAFA ÇELENLİ YAZDI “ MENFAAT KARŞISINDA KÜÇÜLENDEN BÜYÜK İNSAN OLMAZ!”
